De website van Comparts maakt gebruik van cookies om je bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. We gebruiken enkel noodzakelijke (functionele) cookies en plaatsen geen cookies die je gedrag volgen of die dienen voor advertentie doeleinden. Door verder gebruik te maken van onze site, nemen we aan dat je hiermee akkoord bent. Meer info over cookies.
Home    |   Super menu   |   Gaming PC configurator   |   Over Comparts   |   Koopjeshoek
Onze gegevens

Comparts
Liefkensstraat 6, 9032 Wondelgem
Tel.: 0477376128
E-mail: info@comparts.be
BTW: BE0823614330

U kan ons ook bereiken via de contactpagina.
Openingsuren

Maandag10.00 uur - 21.00 uur
Dinsdag10.00 uur - 21.00 uur
Woensdag10.00 uur - 21.00 uur
Donderdag10.00 uur - 21.00 uur
Vrijdag10.00 uur - 21.00 uur
Zaterdag10.00 uur - 19.00 uur
ZondagGESLOTEN
FeestdagenGESLOTEN

Welkom bij Comparts.be, de webshop voor alle computers en toebehoren met een uitgebreid aanbod van maar liefst + 50.000 artikelen.

Bestellingen bij Comparts.be kunnen betaald worden via Bancontact, KBC/CBC Payment Button, Belfius direct net, Paypal, Apple Pay, Klarna achteraf betalen, bank overschrijving, Ideal. Dit gebeurd via onze betaal provider Mollie.

Al onze artikelen zijn reeds aanwezig in Belgische en Nederlandse magazijnen, dus geen ver weg toestanden en weken lang wachten op uw bestelling.

Hardware en software herstellingen voor alle merken. Alsook vervangen van gebroken digitizers/LCD van smartphones, tablets en notebooks.

Behalve netwerk gerelateerd doet comparts geen herstellingen aan huis.

Vraag gratis offerte via de contactpagina.

Tarief herstellingen:

Reinigen van pc kast/laptop (ontstoffen) en nakijken bekabeling = 10€ ('s anderendaags terug afhalen)

  • Start tarief = 12.5€ Vanaf aanmaak herstel/aanvraag/afgifte - formulier tot facturatie aanmaak en elektronische betaling.

  • Per begonnen 1/4 uur = 12.5€

  • Wachtwoord vergeten = 20€ (navraag opstart)

  • Opstart wachtwoord/pin verwijderen Windows 10/11 = 25€

  • Opstart wachtwoord/pattern/pin verwijderen Android smartphone/tablet = 25€

  • Nieuwe OS = 50

  • Herinstallatie + alle updates = 70€

  • Verwijderen van virus, trojan, ed... = 70€

  • Data backup = 20€/40Gb (afbeeldingen, documenten, muziek, enz...) voorzie externe data drager (HDD, SSD, USB stick)

  • Herinstalleren software derden = 20€/stuk (Office, ...) voorzie account gegevens

  • Spoedherstelling, hierboven aangeduide tarieven + 20€

*Alleen OS + updates.

Bij vragen of opmerkingen kan u ons steeds contacteren via de contactpagina of via het e-mailadres info@comparts.be.

Data herstel:

Een blikseminslag, waterschade, slijtage, stroomstoot, ongelukkige val, ...

er zijn verschillende oorzaken waardoor uw gegevens opeens verloren kunnen gaan.

  • Start = 12.5€

  • Per 40Gb blok aan terug gevonden data = 20€

  • Per blok > 40Gb = +20€

  • Vb. Eerste blok zal u dus 32.5€ betalen. Vanaf 40,1 Gb +20€

  • Dus vanaf 40,1Gb of 80,1Gb of 120,1Gb .... wordt er steeds een volgend blok aangerekend

Laptop cleaning = 50€ Smartphone/tablet = 45€

  • Dit is meestal gerelateerd aan vochtschade.

  • In geval van apparaten die defect zijn geraakt als gevolg van vochtschade voert Comparts de zogenaamde 'laptop cleaning' procedure uit om vervolgschades zoveel mogelijk te voorkomen. Zonder deze cleaning voert Comparts geen reparatie meer uit van vochtgerelateerde defecten! En zelfs na een cleaning kan het gebeuren dat er, nog steeds als gevolg van de vloeistofschade, andere onderdelen beschadigd zijn. En een week na de reparatie kan bijvoorbeeld het moederbord er alsnog mee ophouden. Zo'n vervolgschade is geenszins te wijten aan de reparatiehandelingen van Comparts. Comparts aanvaardt in deze gevallen dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor vervolgschade.

Ter info

Software niet aangekocht bij Comparts.be komt niet in aanmerking voor installatie.
Voor installatie aangekochte software via derden wordt het uurloon berekend. Hardware onder garantie, niet aangekocht bij Comparts.be komt niet in aanmerking, indien uw handelaar niet meer operationeel is dient u de support afdeling van het desbetreffende merk te contacteren. Herstelling allerlei worden nooit "klaar terwijl u wacht" gedaan. Een gebroken scherm van een smartphone/tablet vervangen duurt gemiddeld anderhalf uur, comparts kan geen kwaliteitsvolle herstelling uitvoeren op 30 min tijd zoals vele hersteldiensten beloven ;-) . U dient steeds het toestel (met een volledig ingevuld reparatie formulier) achter te laten op ons adres, van het desbetreffend herstelformulier krijgt u een afgetekende copy.

Desktop/laptop herstellingen

Door het soms hoge volume aan herstellingen (pc's) kan dit uitlopen tot 7 werkdagen, micro-soldeer werk kan uitlopen tot 4 weken, comparts apprecieert het dan ook enorm om niet steeds te mailen/tel. ivm uw herstelling, u ontvangt steeds een mail/sms als uw herstelling klaar is.

Reparatie voorwaarden

BELANGRIJK!!! Het reparatie formulier moet volledig en correct ingevuld zijn. REPARATIE AANVRAAG FORMULIER Geef het af bij Comparts of stuur het samen op met uw te repareren toestel.

Aanvullende bepalingen

Op elk moment kan Comparts besluiten om af te zien van verdere reparatie, waarna de werkzaamheden worden gestaakt. Eventuele nieuwe onderdelen worden gedemonteerd. Wanneer mogelijk herstelt Comparts het toestel in oude staat alvorens dit te retourneren. Onderzoekskosten zullen in rekening worden gebracht.
Comparts kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele nieuwe schade aan het betreffende apparaat na een gedane reparatie. Tenzij nadrukkelijk kan worden vastgesteld door Comparts dat sprake is van ernstige tekortkoming van de zijde van Comparts.

Verzending en verpakking
LET OP! Sluit de netstroomadapter en accu bij! Heeft het apparaat een opstartwachtwoord? Verwijder dit dan of vermeld het wachtwoord op een briefje.
Verstuur het apparaat in een neutrale doos. Gebruik niet de originele doos i.v.m. diefstalgevoeligheid tijdens transport! Comparts retourneert geen opgestuurd verpakkingsmateriaal; voor terugzending wordt een universele doos gebruikt.

Vochtschade
In geval van apparaten die defect zijn geraakt als gevolg van vochtschade voert Comparts de zogenaamde 'laptop cleaning' procedure uit om vervolgschades zoveel mogelijk te voorkomen. Zonder deze cleaning voert Comparts geen reparatie meer uit van vochtgerelateerde defecten! En zelfs na een cleaning kan het gebeuren dat er, nog steeds als gevolg van de vloeistofschade, andere onderdelen beschadigd zijn. En een week na de reparatie kan bijvoorbeeld het moederbord er alsnog mee ophouden. Zo'n vervolgschade is geenszins te wijten aan de reparatiehandelingen van Comparts. Comparts aanvaardt in deze gevallen dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor vervolgschade.

Geen reparatie
ls het apparaat bij Comparts aangeleverd in een van onderstaande condities, dan zal Compart geen reparatie uitvoeren.

Als het toestel onvolledig wordt aangeleverd
Als het toestel in onderdelen wordt aangeleverd
Als derden op onjuiste wijze aan het toestel hebben gewerkt
Als derden kortsluiting hebben veroorzaakt
Als derden andere schade aan het moederbord hebben veroorzaakt
Als derden ondeskundig nieuwe onderdelen hebben geplaatst
Als derden onderdelen hebben geplaatst waarvan de garantieverzegeling gebroken is
Als het vocht nog uit het toestel komt

Verlies van data
Comparts kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventueel dataverlies tijdens transport en reparatie; het is verstandig om vooraf een back-up van de gegevens te maken.

Herroepingsrecht.

Onverminderd artikel VI.53 beschikt de consument over een termijn van 14 dagen om de overeenkomst op afstand zonder opgave van redenen te herroepen, en zonder andere kosten te moeten dragen dan die welke in artikel VI.50, paragraaf 2, en artikel VI.51 zijn vermeld.

Herroepingsrecht is niet van toepassing op maatwerk (o.a. op maat samengestelde computers, computers samengesteld met de PC Configurator) en software met verbroken verzegeling of software die geregistreerd of geactiveerd is. Herroepingsrecht is enkel geldig bij verkoop aan consumenten.